Wiele firm, które chce spróbować pozycjonować swoje strony internetowe zadaje sobie to pytanie. O ile samo pytanie jest proste i zasadne, o tyle odpowiedź na nie jest bardzo niejednoznaczna. Dlatego pojęcie pozycjonowanie stron cennik to bardzo trudne w jednoznacznym wyjaśnieniu zagadnienie. Ale spróbujemy!
Spis treści artykułu
Cennik pozycjonowania strony internetowej
Zazwyczaj strony WWW są o wiele mniej złożone niż sklepy internetowe. Dzięki temu koszt usługi pozycjonowania może być niższy.
Solidny wykonawca, który chce przygotować cennik pozycjonowania powinien wziąć pod uwagę:
- jakość wykonania strony internetowej – ocenić ją pod kątem merytorycznym jak i technicznym,
- ilość linków przychodzących do domeny,
- obecną widoczność w wynikach wyszukiwania Google,
- wielkość konkurencji, z którą przyjdzie się zmierzyć,
- region, w którym ma odbywać się cała usługa SEO.
Dodatkowo warto wziąć pod uwagę inne, mniej istotne kwestia w trakcie przygotowania ceny.
Jednoznacznie nie da się podać kosztów, jednak jeśli mówimy o usłudze jaką jest pozycjonowanie lokalne to koszt ten zazwyczaj waha się w przedziale 500-1000 z netto miesięcznie.
W przypadku fraz kluczowych ogólnopolskich ceny zaczynają się raczej od 1000 zł netto w górę.
Ceny pozycjonowania sklepów internetowych
W przypadku sklepów internetowych koszt pozycjonowania jest nieco bardziej złożony. Do wyceny bierze się podobne czynniki jak w przypadku stron statycznych. Trzeba jednak większą uwagę przywiązać do optymalizacji sklepu, ponieważ jest to ważny czynnik rankingowy.
Obecnie niemal każda „sprzedająca” branża e-commerce jest bardzo wymagająca jeśli chodzi o działania pozycjonerskie. To z kolei przekłada się na wyższy koszt działań.
Najczęstszymi modelami rozliczenia pozycjonowania sklepów są:
- stała opłata miesięczna,
- opłata uzależniona od ruchu lub sprzedaży z wyników wyszukiwania Google,
- opłata hybrydowa – cennik pozycjonowania oparty o opłatę stałą oraz ruch / sprzedaż z Google.
Zazwyczaj koszt pozycjonowania e-sklepów zaczyna się od 2000 zł netto. Górny pułap jest praktycznie nie do oszacowania z racji wielkości niektórych sklepów oraz wielkości bezpośredniej konkurencji.
Czy cena pozycjonowania powinna być kluczowa przy wyborze Agencji?
Absolutnie nie. Zarówno zawyżone jak i zaniżone ceny usługi powinni spowodować, że zapali Ci się lampka ostrzegawcza. Podobnie jak w innych branżach tak samo w marketingu internetowym można spotkać firmy które żerują na niewiedzy klienta.
Warto zatem, oprócz ceny, wziąć pod uwagę szereg innych informacji dostępnych w internecie – jak np. opinii o danej firmie. Można przejrzeć fora branżowe, Facebook czy opinie w Google Maps. To właśnie usługa Moja Firma, czyli Google Maps jest bardzo dobrym miejscem do sprawdzenia rzetelnych opinii dotychczasowych klientó Agencji.
Bardzo dobrą praktyką jest również szczegółowe wypytanie o wszystkie świadczone usługi. Czasami bowiem zdarza się, że umowa o współpracę nie zawiera w swoim cenniku wszystkich czynności, które są niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu – czyli aby skuteczne pozycjonowanie miało miejsce.
Jak ocenić czy cena pozycjonowania będzie dla mnie odpowiednia?
Prowadząc działalność w danej branży doskonale znasz swoich Klientów oraz koszt ich obsługi. Znasz również koszt ich pozyskania z innych źródeł (inny typ reklamy). Nikt więc lepiej od Ciebie nie będzie w stanie ocenić czy pozycjonowanie strony lub sklepu będzie dla Ciebie korzystne.
Zazwyczaj SEO jest usługą opłacalną. Oznacza to, że wydane na ten cel środki wracają z nawiązką w postaci nowo pozyskanych Klientów na Twoje produkty lub usługi.