Wiele firm, które chce spróbować pozycjonować swoje strony internetowe zadaje sobie to pytanie. O ile samo pytanie jest proste i zasadne, o tyle odpowiedź na nie jest bardzo niejednoznaczna. Dlatego pojęcie pozycjonowanie stron cennik to bardzo trudne w jednoznacznym wyjaśnieniu zagadnienie. Ale spróbujemy!

Spis treści artykułu

Cennik pozycjonowania strony internetowej

Zazwyczaj strony WWW są o wiele mniej złożone niż sklepy internetowe. Dzięki temu koszt usługi pozycjonowania może być niższy.

Solidny wykonawca, który chce przygotować cennik pozycjonowania powinien wziąć pod uwagę:

  • jakość wykonania strony internetowej – ocenić ją pod kątem merytorycznym jak i technicznym,
  • ilość linków przychodzących do domeny,
  • obecną widoczność w wynikach wyszukiwania Google,
  • wielkość konkurencji, z którą przyjdzie się zmierzyć,
  • region, w którym ma odbywać się cała usługa SEO.

Dodatkowo warto wziąć pod uwagę inne, mniej istotne kwestia w trakcie przygotowania ceny.

Pozycjonowanie - ceny

Jednoznacznie nie da się podać kosztów, jednak jeśli mówimy o usłudze jaką jest pozycjonowanie lokalne to koszt ten zazwyczaj waha się w przedziale 500-1000 z netto miesięcznie.

W przypadku fraz kluczowych ogólnopolskich ceny zaczynają się raczej od 1000 zł netto w górę.

Ceny pozycjonowania sklepów internetowych

W przypadku sklepów internetowych koszt pozycjonowania jest nieco bardziej złożony. Do wyceny bierze się podobne czynniki jak w przypadku stron statycznych. Trzeba jednak większą uwagę przywiązać do optymalizacji sklepu, ponieważ jest to ważny czynnik rankingowy.

Obecnie niemal każda „sprzedająca” branża e-commerce jest bardzo wymagająca jeśli chodzi o działania pozycjonerskie. To z kolei przekłada się na wyższy koszt działań.

Najczęstszymi modelami rozliczenia pozycjonowania sklepów są:

  • stała opłata miesięczna,
  • opłata uzależniona od ruchu lub sprzedaży z wyników wyszukiwania Google,
  • opłata hybrydowa – cennik pozycjonowania oparty o opłatę stałą oraz ruch / sprzedaż z Google.

Zazwyczaj koszt pozycjonowania e-sklepów zaczyna się od 2000 zł netto. Górny pułap jest praktycznie nie do oszacowania z racji wielkości niektórych sklepów oraz wielkości bezpośredniej konkurencji.

Czy cena pozycjonowania powinna być kluczowa przy wyborze Agencji?

Absolutnie nie. Zarówno zawyżone jak i zaniżone ceny usługi powinni spowodować, że zapali Ci się lampka ostrzegawcza. Podobnie jak w innych branżach tak samo w marketingu internetowym można spotkać firmy które żerują na niewiedzy klienta.

Warto zatem, oprócz ceny, wziąć pod uwagę szereg innych informacji dostępnych w internecie – jak np. opinii o danej firmie. Można przejrzeć fora branżowe, Facebook czy opinie w Google Maps. To właśnie usługa Moja Firma, czyli Google Maps jest bardzo dobrym miejscem do sprawdzenia rzetelnych opinii dotychczasowych klientó Agencji.

Bardzo dobrą praktyką jest również szczegółowe wypytanie o wszystkie świadczone usługi. Czasami bowiem zdarza się, że umowa o współpracę nie zawiera w swoim cenniku wszystkich czynności, które są niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu – czyli aby skuteczne pozycjonowanie miało miejsce.

Jak ocenić czy cena pozycjonowania będzie dla mnie odpowiednia?

Prowadząc działalność w danej branży doskonale znasz swoich Klientów oraz koszt ich obsługi. Znasz również koszt ich pozyskania z innych źródeł (inny typ reklamy). Nikt więc lepiej od Ciebie nie będzie w stanie ocenić czy pozycjonowanie strony lub sklepu będzie dla Ciebie korzystne.

Zazwyczaj SEO jest usługą opłacalną. Oznacza to, że wydane na ten cel środki wracają z nawiązką w postaci nowo pozyskanych Klientów na Twoje produkty lub usługi.