Wiele firm, które chce spróbować pozycjonować swoje strony internetowe zadaje sobie to pytanie. O ile samo pytanie jest proste i zasadne, o tyle odpowiedź na nie jest bardzo niejednoznaczna. Dlatego pojęcie pozycjonowanie stron cennik to bardzo trudne w jednoznacznym wyjaśnieniu zagadnienie. Ale spróbujemy!

Cennik pozycjonowania strony internetowej

Zazwyczaj strony WWW są o wiele mniej złożone niż sklepy internetowe. Dzięki temu koszt usługi pozycjonowania może być niższy.

Solidny wykonawca, który chce przygotować cennik pozycjonowania powinien wziąć pod uwagę:

  • jakość wykonania strony internetowej – ocenić ją pod kątem merytorycznym jak i technicznym,
  • ilość linków przychodzących do domeny,
  • obecną widoczność w wynikach wyszukiwania Google,
  • wielkość konkurencji, z którą przyjdzie się zmierzyć,
  • region, w którym ma odbywać się cała usługa SEO.

Dodatkowo warto wziąć pod uwagę inne, mniej istotne kwestia w trakcie przygotowania ceny.

Pozycjonowanie - ceny

Jednoznacznie nie da się podać kosztów, jednak jeśli mówimy o usłudze jaką jest pozycjonowanie lokalne to koszt ten zazwyczaj waha się w przedziale 500-1000 z netto miesięcznie.

W przypadku fraz kluczowych ogólnopolskich ceny zaczynają się raczej od 1000 zł netto w górę.

Ceny pozycjonowania sklepów internetowych

W przypadku sklepów internetowych koszt pozycjonowania jest nieco bardziej złożony. Do wyceny bierze się podobne czynniki jak w przypadku stron statycznych. Trzeba jednak większą uwagę przywiązać do optymalizacji sklepu, ponieważ jest to ważny czynnik rankingowy.

Obecnie niemal każda “sprzedająca” branża e-commerce jest bardzo wymagająca jeśli chodzi o działania pozycjonerskie. To z kolei przekłada się na wyższy koszt działań.

Najczęstszymi modelami rozliczenia pozycjonowania sklepów są:

  • stała opłata miesięczna,
  • opłata uzależniona od ruchu lub sprzedaży z wyników wyszukiwania Google,
  • opłata hybrydowa – cennik pozycjonowania oparty o opłatę stałą oraz ruch / sprzedaż z Google.

Zazwyczaj koszt pozycjonowania e-sklepów zaczyna się od 2000 zł netto. Górny pułap jest praktycznie nie do oszacowania z racji wielkości niektórych sklepów oraz wielkości bezpośredniej konkurencji.

Czy cena pozycjonowania powinna być kluczowa przy wyborze Agencji?

Absolutnie nie. Zarówno zawyżone jak i zaniżone ceny usługi powinni spowodować, że zapali Ci się lampka ostrzegawcza. Podobnie jak w innych branżach tak samo w marketingu internetowym można spotkać firmy które żerują na niewiedzy klienta.

Warto zatem, oprócz ceny, wziąć pod uwagę szereg innych informacji dostępnych w internecie – jak np. opinii o danej firmie. Można przejrzeć fora branżowe, Facebook czy opinie w Google Maps. To właśnie usługa Moja Firma, czyli Google Maps jest bardzo dobrym miejscem do sprawdzenia rzetelnych opinii dotychczasowych klientó Agencji.

Bardzo dobrą praktyką jest również szczegółowe wypytanie o wszystkie świadczone usługi. Czasami bowiem zdarza się, że umowa o współpracę nie zawiera w swoim cenniku wszystkich czynności, które są niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu – czyli aby skuteczne pozycjonowanie miało miejsce.

Jak ocenić czy cena pozycjonowania będzie dla mnie odpowiednia?

Prowadząc działalność w danej branży doskonale znasz swoich Klientów oraz koszt ich obsługi. Znasz również koszt ich pozyskania z innych źródeł (inny typ reklamy). Nikt więc lepiej od Ciebie nie będzie w stanie ocenić czy pozycjonowanie strony lub sklepu będzie dla Ciebie korzystne.

Zazwyczaj SEO jest usługą opłacalną. Oznacza to, że wydane na ten cel środki wracają z nawiązką w postaci nowo pozyskanych Klientów na Twoje produkty lub usługi.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Porady J8.pl
Average rating:  
 5 reviews
by Michał on Porady J8.pl

Fajnie opisane i pokrywa się z rzeczywistością jak rozmawiam z potencjalnymi wykonawcami usług SEO

by Andrzej on Porady J8.pl

Szukam właśnie firmy do obsługi SEO także bardzo cenne informacje dla mnie, bo wiem czego się spodziewać

by Mariusz on Porady J8.pl

trzeba dobrego wykonawcę wybrać do SEO żeby było ok

by Antek on Porady J8.pl

Nie ma chyba bardziej skutecznej formy reklamy jak seo oczywiście jak dobrze jest robione

by Igor on Porady J8.pl

ja korzystam i się opłaca pozycjonować, w moim przypadku pozycjonowanie lokalne