Zdrowe odżywianie w pigułce

Zdecydowana większość współczesnych ludzi przywiązuje coraz większą wagę do swojego wyglądu, pragnąc prezentować się korzystnie i atrakcyjnie każdego dnia, niezależnie od sytuacji. Panie ze szczególną troską dobierają elementy garderoby, by podkreślać i akcentować swoje atrybuty i mocne strony, a także tuszować wszelkie niedoskonałości.

Kolorowe czasopisma zachwycają pięknymi i zgrabnymi modelami o idealnych, nienagannych sylwetkach.To sprawia, że potencjalny odbiorca czuje się często nieswojo i obco w swojej skórze bowiem jego ciało jest dalekie od tego prezentowanego przez perfekcyjne modelki i modeli. Wówczas pojawia się niepokój i chęć zmiany sowich negatywnych przyzwyczajeń żywieniowych, by proporcje ciała uległy zmianie i cała sylwetka nabrała wdzięku i gracji.

Odżywianie pod lupą

Każdy, kto posiada jakiekolwiek zastrzeżenia odnośnie wyglądu swojego ciała i sylwetki, zaczyna baczniej obserwować rodzaj spożywanych pokarmów, by wyeliminować te, które mają negatywny wpływ na figurę. Zdrowe odżywianie wcale nie musi oznaczać nieustannej głodówki i mało smacznych posiłków. Wystarczy wyeliminować zbyt tłuste i ciężkie potrawy, aby organizm podziękował swoim sprawnym funkcjonowaniem.

Stop dla słodyczy

Słodycze

Nadmiar cukru i słodkich przekąsek nie tylko rujnuje sylwetkę, ale też prowadzi do wielu poważnych chorób, jak cukrzyca, czy nieprawidłowe funkcjonowanie wątroby. Oczywiście nie trzeba rezygnować z jedzenia smacznych i słodkich deserów definitywnie, ale codzienne objadanie się cukierkami i kalorycznymi czekoladkami może powodować wiele przykrych dla człowieka konsekwencji, z których nadwaga jest tylko jedną z nielicznych. Nadmierne spożywanie cukru powoduje psucie zębów, kłopoty z cerą i chroniczne zmęczenie organizmu. Zanim więc ktoś sięgnie po kolejne apetyczne ciasteczko, warto zastanowić się nad konsekwencjami takiego deseru.

Mięso duszone zamiast smażonego

Miłośnicy smacznego i  aromatycznego mięsa, nie muszą rezygnować z jego spożywania, by zachować zasady zdrowego odżywiania. Warto jednak częściej zjadać mięso duszone na parze aniżeli to smażone w głębokim tłuszczu. Taka porcja będzie bardziej zdrowa i wartościowa dla człowieka, a organizm otrzyma dzienne zapotrzebowanie na mięso.

Dieta oparta na warzywach

Prawidłowo zbilansowana dieta to ta, która uwzględnia zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne dla organizmu składniki odżywcze. Wszelkie warzywa, czy to surowe, czy też gotowane są wyjątkowo cenne dla organizmu i powinny znaleźć się w codziennym menu każdego człowieka.

Obiad znacznie apetyczniej wygląda, kiedy na talerzu znajdują się kolorowe i zachęcające do zjedzenia warzywa.

Podjadanie między posiłkami jest niewybaczalne, katastrofalne wręcz dla pięknej i szczupłej sylwetki, ale chrupanie soczystych marchewek nie jest zabronione, a wręcz wskazane.

Makaron pod kontrolą

Makaron

Miłośnicy makaronów cenią sobie ich wyjątkowy smak, który w połączeniu z aromatycznymi sosami wspaniale drażni podniebienie. Jednak warto zapamiętać, że te pyszne makarony ugotowane na miękko bywają bardzo kaloryczne i zgubne dla figury. Dlatego, by nie trzeba było rezygnować z tych przysmaków można je spożywać w wersji al dente, czyli lekko twardy. Taki makaron nie tuczy i jest równie smaczny.

Uwaga na zawiesiste i zaprawiane sosy

Kto nie lubi gęstych i treściwych sosów jest prawdziwym bohaterem, bo trudno oprzeć się ich smakowi i aromatowi. Zaprawianie sosów mąką i śmietaną na pewno sprawia, że prezentują się doskonale i tak też smakują, ale zdrowia to nie dodaje organizmowi. Lepiej unikać takich ciężkich dodatków do makaronów i ziemniaków, a wątroba za to na pewno podziękuje. Aby sos naturalnie się zagęścił,wystarczy dodać do niego w trakcie gotowania kilka cebulek, by nadały aromatu i gęstości potrawie.

Zasady zdrowego odżywiania pozwalają człowiekowi na racjonalne spożywanie posiłków i czerpanie radości z posiadania pięknej, szczupłej sylwetki.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Porady J8.pl
Average rating:  
 1 reviews
by Katiaa on Porady J8.pl

Ja całkowicie zrezygnowałam z napojów gazowanych i energetyków