Prawidłowy poziom testosteronu

Równowaga hormonalna w organizmie to bardzo ważny czynnik, gwarantujący nam zdrowie, dobre samopoczucie, a także znacznie lepszy wygląd.

Prawidłowy poziom testosteronu zwłaszcza u mężczyzn ma duże znaczenie – wpływa on na libido, a także masę mięśniową. Odpowiednia wartość testosteronu będzie więc oznaczała sporą dawkę energii i dobrego seksu.

Hormon ten odpowiada również za niski głos i mocne kości, stymuluje produkcję czerwonych krwinek w szpiku kostnym. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zadbać o prawidłowy poziom testosteronu, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Zadbaj o aktywność fizyczną

Dzięki regularnej aktywności fizycznej możesz skutecznie podnieść poziom testosteronu. Jakie ćwiczenia będą najlepsze? Według specjalistów najlepiej stosować ćwiczenia aerobowe i kardio.

Muszą one trwać minimum godzinę dziennie, by przyniosły pożądane efekty. Ich regularność musi mieścić się w granicach dwóch do trzech dni w tygodniu. Uważaj jednak na ćwiczenia siłowe. Ich nadmierna ilość, lub przetrenowanie w ten sposób może spowodować jego gwałtowny spadek.

Mimo że ogromną rolę w regulowaniu hormonów pełni dieta i dostarczanie ciału odpowiednich składników odżywczych, to w przypadku testosteronu znacznie większą wagę odgrywają ćwiczenia fizyczne.

Pamiętaj również o utrzymywaniu prawidłowej wagi. Jeśli masz jakieś dodatkowe kilogramy, lepiej je będzie zgubić. To znacząco podwyższy poziom testosteronu w Twoim organizmie. Niestety wyższa waga, to również niższy poziom tego hormonu. Ale dzięki dobrze zbilansowanej diecie i ćwiczeniom możesz osiągnąć swój cel i utrzymać dobre zdrowie.

Ogranicz spożycie alkoholu lub z niego zrezygnuj

Nadmierne spożywanie alkoholu przyczynia się do obniżenia poziomu testosteronu. Pokazują to badania przeprowadzone na University of Southern California.

Alkohol a testosteron

Dowodzą one, że po 30 minutach od spożycia alkoholu poziom testosteronu gwałtownie spadał. Najmocniej narażeni na ten efekt byli panowie nadmiernie spożywający alkohol, z dużą regularnością w tygodniu. Optymalne jest oczywiście całkowita rezygnacja z alkoholu, ale jeśli jednak chciałbyś pozostawić sobie jakiś margines błędu, to wystarczy, że ograniczysz spożycie alkoholu do trzech drinków tygodniowo.

Polecane:  Domowe sposoby na zaparcia

To na pewno pozwoli Ci na utrzymanie prawidłowego poziomu tego bardzo ważnego dla Ciebie hormonu.

Pamiętaj, że klucz jest w odpowiedniej dawce snu

Odpowiednia dawka snu pozwoli zachować Ci dobre zdrowie, cieszyć się lepszym poziomem koncentracji i uwagi w ciągu dnia, ale także utrzymać prawidłowy poziom testosteronu.

Według badań przeprowadzonych na Lorna Linda University Health w Stanach Zjednoczonych dowiedziono, że mniej niż 5 godzin snu każdego dnia, znacząco zmniejsza poziom testosteronu u mężczyzn.

W przypadku tego hormonu ważna jest również regularność – najlepiej sprawdza się chodzenie spać, zawsze o tej samej, ściśle określonej porze.

Witamina D może zdziałać cuda

Zbyt niski poziom witaminy D często równoznaczny jest z niskim poziomem testosteronu. Najczęściej wystarczy go po prostu uzupełnić, tak by wrócił do normy. Badania dowodzą, że regularna suplementacja witaminy D znacząco wpływa na poziom męskiego hormonu.

Najlepszym źródłem witaminy D jest oczywiście korzystanie ze słońca w miesiącach kiedy nasze ciało nie jest całkowicie od niego osłonięte. Ale możesz dostarczyć sobie ją również poprzez spożywanie różnych bogatych w nią produktów. Najwięcej witaminy D znajdziesz w:

  • Śledziach

  • Łososiu

  • Tuńczyku

  • Tranie

W zimowych miesiącach pamiętaj też o suplementacji. W tym okresie słońce nie jest w stanie dostarczyć Ci odpowiedniego poziomu witaminy D.

Zbilansowana dieta zadba o wszystkie hormony

Nie od dziś wiadomo, że na nasze zdrowie największy wpływ ma dieta. Jeśli jest dobrze zbilansowana pod względem energetyczny, a także odżywczym pozwoli nam na utrzymanie zdrowej wagi, a także cieszyć się dobrym zdrowiem.

Dieta poprawiająca testosteron

Składniki Twoich dań nie muszą być drogie, ani wyszukane. Wystarczy, że w Twojej diecie będzie odpowiednia ilość węglowodanów, zdrowych tłuszczy i białka. Pamiętaj też o regularnym piciu wody odpowiednio do Twojej masy ciała. O prawidłowe ilości składników odżywczych zadbać zwiększając ilość owoców i warzyw w swoim jadłospisie.

Polecane:  Niskie ciśnienie w ciąży

Dzięki dobrze skomponowanej diecie utrzymasz również prawidłowy poziom testosteronu i innych hormonów, które odgrywają ogromne znaczenie w funkcjonowaniu Twojego organizmu.

Nie tylko trening, ale i odpoczynek

Nie samym treningiem żyje człowiek… Pamiętaj, by dbać również o odpoczynek. Nie koniecznie ten aktywny – choć jeśli taki wolisz, będzie dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Ważne, by zadbać o prawidłowy balans i nie przepracowywać się. Pozwól sobie czasem na chwilę lenistwa i regeneracji.

Zmniejszysz dzięki temu poziom stresu i pozwolisz odpocząć zmęczonym treningiem mięśniom. Ważne jest więc robienie jedno lub dwudniowych przerw pomiędzy treningami.

A może wspomagacze? Boostery testosteronu?

Zawsze znacznie lepszym rozwiązaniem jest stosowanie wszelkich naturalnych metod, zdrowego stylu życia, odpowiedniej ilości aktywności fizycznej i zbilansowanej diety.

Jednak istnieją też wspomagacze zwane boosterami testosteronu. Są to suplementy oparte na naturalnych ziołach. Ich odpowiednia kompozycja pozwala na osiągnięcie wysokiej normy testosteronu w krótkim czasie.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Porady J8.pl
Average rating:  
 1 reviews
by dymitr on Porady J8.pl

Bardzo ciekawy artykuł. Pierwsze to trzeba poradzić sobie ze stresem a potem można zastosować porady opisane w artykule