Prawidłowy poziom testosteronu

Równowaga hormonalna w organizmie to bardzo ważny czynnik, gwarantujący nam zdrowie, dobre samopoczucie, a także znacznie lepszy wygląd.

Prawidłowy poziom testosteronu zwłaszcza u mężczyzn ma duże znaczenie – wpływa on na libido, a także masę mięśniową. Odpowiednia wartość testosteronu będzie więc oznaczała sporą dawkę energii i dobrego seksu.

Hormon ten odpowiada również za niski głos i mocne kości, stymuluje produkcję czerwonych krwinek w szpiku kostnym. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zadbać o prawidłowy poziom testosteronu, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Zadbaj o aktywność fizyczną

Dzięki regularnej aktywności fizycznej możesz skutecznie podnieść poziom testosteronu. Jakie ćwiczenia będą najlepsze? Według specjalistów najlepiej stosować ćwiczenia aerobowe i kardio.

Muszą one trwać minimum godzinę dziennie, by przyniosły pożądane efekty. Ich regularność musi mieścić się w granicach dwóch do trzech dni w tygodniu. Uważaj jednak na ćwiczenia siłowe. Ich nadmierna ilość, lub przetrenowanie w ten sposób może spowodować jego gwałtowny spadek.

Mimo że ogromną rolę w regulowaniu hormonów pełni dieta i dostarczanie ciału odpowiednich składników odżywczych, to w przypadku testosteronu znacznie większą wagę odgrywają ćwiczenia fizyczne.

Pamiętaj również o utrzymywaniu prawidłowej wagi. Jeśli masz jakieś dodatkowe kilogramy, lepiej je będzie zgubić. To znacząco podwyższy poziom testosteronu w Twoim organizmie. Niestety wyższa waga, to również niższy poziom tego hormonu. Ale dzięki dobrze zbilansowanej diecie i ćwiczeniom możesz osiągnąć swój cel i utrzymać dobre zdrowie.

Ogranicz spożycie alkoholu lub z niego zrezygnuj

Nadmierne spożywanie alkoholu przyczynia się do obniżenia poziomu testosteronu. Pokazują to badania przeprowadzone na University of Southern California.

Alkohol a testosteron

Dowodzą one, że po 30 minutach od spożycia alkoholu poziom testosteronu gwałtownie spadał. Najmocniej narażeni na ten efekt byli panowie nadmiernie spożywający alkohol, z dużą regularnością w tygodniu. Optymalne jest oczywiście całkowita rezygnacja z alkoholu, ale jeśli jednak chciałbyś pozostawić sobie jakiś margines błędu, to wystarczy, że ograniczysz spożycie alkoholu do trzech drinków tygodniowo.

  Domowe sposoby na zaparcia

To na pewno pozwoli Ci na utrzymanie prawidłowego poziomu tego bardzo ważnego dla Ciebie hormonu.

Pamiętaj, że klucz jest w odpowiedniej dawce snu

Odpowiednia dawka snu pozwoli zachować Ci dobre zdrowie, cieszyć się lepszym poziomem koncentracji i uwagi w ciągu dnia, ale także utrzymać prawidłowy poziom testosteronu.

Według badań przeprowadzonych na Lorna Linda University Health w Stanach Zjednoczonych dowiedziono, że mniej niż 5 godzin snu każdego dnia, znacząco zmniejsza poziom testosteronu u mężczyzn.

W przypadku tego hormonu ważna jest również regularność – najlepiej sprawdza się chodzenie spać, zawsze o tej samej, ściśle określonej porze.

Witamina D może zdziałać cuda

Zbyt niski poziom witaminy D często równoznaczny jest z niskim poziomem testosteronu. Najczęściej wystarczy go po prostu uzupełnić, tak by wrócił do normy. Badania dowodzą, że regularna suplementacja witaminy D znacząco wpływa na poziom męskiego hormonu.

Najlepszym źródłem witaminy D jest oczywiście korzystanie ze słońca w miesiącach kiedy nasze ciało nie jest całkowicie od niego osłonięte. Ale możesz dostarczyć sobie ją również poprzez spożywanie różnych bogatych w nią produktów. Najwięcej witaminy D znajdziesz w:

  • Śledziach

  • Łososiu

  • Tuńczyku

  • Tranie

W zimowych miesiącach pamiętaj też o suplementacji. W tym okresie słońce nie jest w stanie dostarczyć Ci odpowiedniego poziomu witaminy D.

Zbilansowana dieta zadba o wszystkie hormony

Nie od dziś wiadomo, że na nasze zdrowie największy wpływ ma dieta. Jeśli jest dobrze zbilansowana pod względem energetyczny, a także odżywczym pozwoli nam na utrzymanie zdrowej wagi, a także cieszyć się dobrym zdrowiem.

Dieta poprawiająca testosteron

Składniki Twoich dań nie muszą być drogie, ani wyszukane. Wystarczy, że w Twojej diecie będzie odpowiednia ilość węglowodanów, zdrowych tłuszczy i białka. Pamiętaj też o regularnym piciu wody odpowiednio do Twojej masy ciała. O prawidłowe ilości składników odżywczych zadbać zwiększając ilość owoców i warzyw w swoim jadłospisie.

  Niskie ciśnienie w ciąży

Dzięki dobrze skomponowanej diecie utrzymasz również prawidłowy poziom testosteronu i innych hormonów, które odgrywają ogromne znaczenie w funkcjonowaniu Twojego organizmu.

Nie tylko trening, ale i odpoczynek

Nie samym treningiem żyje człowiek… Pamiętaj, by dbać również o odpoczynek. Nie koniecznie ten aktywny – choć jeśli taki wolisz, będzie dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Ważne, by zadbać o prawidłowy balans i nie przepracowywać się. Pozwól sobie czasem na chwilę lenistwa i regeneracji.

Zmniejszysz dzięki temu poziom stresu i pozwolisz odpocząć zmęczonym treningiem mięśniom. Ważne jest więc robienie jedno lub dwudniowych przerw pomiędzy treningami.

A może wspomagacze? Boostery testosteronu?

Zawsze znacznie lepszym rozwiązaniem jest stosowanie wszelkich naturalnych metod, zdrowego stylu życia, odpowiedniej ilości aktywności fizycznej i zbilansowanej diety.

Jednak istnieją też wspomagacze zwane boosterami testosteronu. Są to suplementy oparte na naturalnych ziołach. Ich odpowiednia kompozycja pozwala na osiągnięcie wysokiej normy testosteronu w krótkim czasie.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Porady J8.pl
Average rating:  
 1 reviews
by dymitr on Porady J8.pl

Bardzo ciekawy artykuł. Pierwsze to trzeba poradzić sobie ze stresem a potem można zastosować porady opisane w artykule