Cera – wizytówka zdrowia

Budzisz się rano i nie poznajesz siebie w lustrze. Szybki, codzienny makijaż załatwia sprawę na większość dnia. Od czasu do czasu idziesz do łazienki, żeby sprawdzić, czy spod jego warstwy nie widać żadnych niedoskonałości. Po całym dniu, gdy możesz zmyć cały kamuflaż widzisz znów swoją naturalną cerę, bez grama makijażu. Jak sprawić, by była lśniąca i promienista bez niego? Odpowiedzią jest zdrowie! To co dzieje się wewnątrz Twojego organizmu, będzie odzwierciedleniem kondycji Twojej skóry.

Witaminy poprawiające wygląd cery

Witamina C na cerę
  • Witamina C – jest antyoksydantem, który niweluje działanie oksydantów, które sprawiają, że nasza skóra szybciej się starzeje. Witamina C usprawnia dostarczanie tlenu do komórek i bierze udział w produkcji kolagenu, który zapewnia młody wygląd skóry.
    produkty: natka pietruszki, truskawki, cytrusy, pomidory, kiwi, mango, jagody, jeżyny, kalafior i brukselka.
  • Witamina A – podobnie do witaminy C, jest antyoksydantem i przyczynia się do zapobiegania szybkiemu starzeniu się skóry. Nie bez przyczyny nazywana jest “witaminą młodości”.
    produkty: jajka, masło, marchew, bataty, dynia, morele, jarmuż, zielone warzywa.
  • Witamina E – przeciwdziała procesom zapalnym, uelastycznia i ujędrnia skórę. Poza tym łagodzi działanie promieniowania UV i chroni włókna kolagenowe, odpowiedzialne za młody wygląd skóry.
    produkty: jagody, orzechy, kapusta, awokado, papryka, pestki dyni.
  • Witaminy z grupy B – chroni przed nadmiernym przetłuszczeniem skóry oraz pojawianiem się na niej jakichkolwiek zamian i przebarwień. Odpowiada także za to, aby skóra była odpowiednio nawilżona. 
    produkty: fasola, drób, mleko sojowe, ryby, wątróbka szpinak.

Istotne składniki odżywcze

  • selen – chroni skórę przed uszkodzeniami i regenerują ją. Jego spożywanie jest szczególnie wskazane dla osób ze skórą naczyńkową. Ma także duży wpływ na ogólną odporność organizmu.
    produkty: łosoś, tuńczyk, wołowina, indyk, ryż, pieczywo.
  • nienasycone kwasy tłuszczowe – ważne szczególnie dla nastolatków, ponieważ to właśnie ten składnik wspomaga walkę z trądzikiem. Poza tym odpowiada za zdrowszy wygląd skóry i jej nawilżenie.
    produkty: orzechy, pestki, oleje, awokado, ryby i owoce morza, oliwa z oliwek, oliwki, gorzka czekolada.
  • cynk – poprawia elastyczność skóry oraz stymuluje produkcję kolagenu, odpowiedzialnego za zdrowy wygląd cery.
    produkty: fasola, owoce morza, ryby, sezam, pestki dyni, kakao, nerkowce, olej lniany.
  • błonnik – znów coś dla młodzieży! Ten składnik również jest odpowiedzialny za oczyszczanie organizmu ze zbędnych metaboliów. Jego spożywanie z pewnością ułatwi walkę z trądzikiem.
    produkty: kasza gryczana, kasza jęczmienna, ryż brązowy, pieczywo żytnie, płatki zbożowe, otręby.

Dodatkowe produkty poprawiające cerę

Jak dbać o cerę
  • cynamon – zwiększa produkcję kolagenu, zwalcza stany zapalne i stabilizuje poziom cukru we krwi. Poza tym wspaniale smakuje z jabłkami.
  • kurkuma – to dzięki niej i jej właściwościom zachowamy odpowiedni koloryt skóry oraz jej napięcie. Chroni komórki, zapewnia jędrność i miękkość skórze, ale także spowalnia krzepliwość krwi.
  • woda – jej zalety są niezliczone. Okazuje się, że ma znaczący wpływ także na naszą cerę. Poza tym, że usuwa wszelkie toksyny z ciała, to działając od wewnątrz, zapewnia odpowiednie nawilżenie skóry, a co za tym idzie – także jej elastyczność. Nawodnienie jest kluczowym aspektem w uzyskaniu zdrowej i lśniącej cery. Należy pamiętać, że dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu wynosi 2,5 litra wody. 

Wrogowie promienistej cery

Oprócz wymienionych powyżej rad co do diety, mającej na celu poprawienie wyglądu naszej cery, a zarazem zdrowia, należy pamiętać o elementach, które przyczyniają się do pogorszenia jej stanu. Zdecydowany wpływ ma ilość snu, podczas którego nasze ciało odpoczywa i regeneruje się. Warto także ograniczyć spożywanie alkoholu i kawy (do 2 filiżanek na dzień), aby nadmiernie nie wysuszać skóry. Minimalizując użycie soli oraz ostrych przypraw, zapobiegamy zatrzymywaniu wody w organizmie oraz pojawianiu się niepożądanych wyprysków.

Dzięki tak skonstruowanej diecie, Twoja cera będzie promienista o każdej porze dnia. Pozostań zdrowa, uśmiechnięta i naturalna!

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Porady J8.pl
Average rating:  
 2 reviews
by Antek on Porady J8.pl

Pić dużo wody 🙂

by Baśka on Porady J8.pl

Moja cera jest niestety zniszczona przez wszelkiej maści kosmetyki słabej jakości. Dlatego teraz postawiłam na lekki makijaż i zdrową dietę bogatą w witaminy.