Jak odświeżyć lampy w samochodzie

Klosze od współczesnych lamp są bardzo często podatne na zarysowania, a także matowienie. Na szczęście da się temu zapowiedz nawet zwykłą pastą do zębów. W sprzedaży możemy znaleźć mnóstwo preparatów, które w teorii działają jednak w praktyce nie zawsze, a często ich koszt jest duży.

Jednak najlepszym i od lat sprawdzony środkiem do odnowienia lamp jest pasta polerska, a nawet najzwyklejsza pasta do zębów, gdyż posiada ona właściwości lekkościeralne. Osoby, które testowały ten sposób uważają, że cena pasty nie ma wpływu na jakoś, oraz wygląd reflektora po jej użyciu. 

Czym grożą matowe lampy w samochodzie?

Zmatowione klosze, utrata przejrzystości, zmiana koloru oraz jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne sprawiają, że w rezultacie nasze lampy nie są już w 100% sprawne.

Możemy mieć przede wszystkim problem z widocznością drogi po zmroku, co wpływa także na twój komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo lampy w takim stanie wyglądają bardzo nieestetycznie, a twoje auto wygląda na o wiele starsze niż jest w rzeczywistości.

Jak wypolerować reflektory? 

Samo polerowanie nie jest takie trudne jak by Ci się mogło wydawać. Pierwsze co powinieneś zrobić to umyć klosz, gdyż znajdujące się drobinki mogłyby sprawić, że polerowana powierzchnia zaczęłaby się bardziej rysować.

Następnie wystarczy, że nałożysz pastę do zębów na reflektor i kolistymi ruchami będziesz polerować nią powierzchnię. W momencie, kiedy zacząłbyś polerować lampę punktowo to mogłyby pozostać miejsca. które nie byłyby wypolerowane.

Jednak żaden ze sposobów nie pozwoli nam na usunięcie tych większych rys, które powstały w wyniku skrobania lodu. Odświeżyć tego typu lampy oczywiście możesz, ale wymaga to użycia papieru ściernego o różnej gradacji, a następnie będziesz musiał reflektor wypolerować.  

Czyszczenie lamp polakierowanych 

Jak wypolerować reflektory

Producenci coraz częściej lakierują reflektory. Jest to jednak minus, gdyż regeneruje się je znacznie trudniej.

Dodatkowo nie tak łatwo rozpoznać, czy dane lampy są polakierowane, czy też nie i dowiemy się o tym tylko podczas pracy. Wówczas nie masz wyjścia i taką regenerację musisz przeprowadzić do końca.

Dodatkowo do takiej typu pracy przydadzą Ci się dwa większe arkusze wodnego papieru ściernego, który posiada gradację 800, 1200, 2000 lub 3000. Jednak sięgaj po tego typu materiał w momencie, gdy inne się nie sprawdzają.  

Reflektory – polerowanie maszynowe 

Do tego typu metody potrzebna Ci będzie wolnoobrotowa polerka z padem filcowym wielkości, która jest odpowiednia w stosunku do wielkości lampy. 

Polerowanie tego typu wykonuje się w następujących krokach:

Pastę polerską musisz nałożyć na zwilżony wodą pad polerskie.

Przeprowadzić polerkę mechaniczną powinieneś w sposób pewny i planowany. W tym wypadku nie należy wykonywać nieskordynowaych ruchów, gdyż dążysz do tego, aby z całej powierzchni klosza zebrać dokładnie taką samą grubość materiału. 

Podczas polerowania musisz cały czas kontrolować wilgotność filcu oraz konsystencje pasty polerskiej. 

Stosuj się do instrukcji i po dokładnym polerowaniu specjalną maszyną umyj lub na sucho usuń resztki pasty polerskiej, a następnie nałóż preparat zabezpieczający, a jest nim substancja hydroforowa, która utrudnia przyleganie zanieczyszczeń do powierzchni reflektorów.  

Polerowanie wewnętrzne 

Czasem zdarza się tak, że reflektory są w takim stanie, że polerka oraz czyszczenie zewnętrzne są niewystarczające dlatego też musisz wtedy przeprowadzić polerowanie wewnętrzne. Najczęściej takie zadanie wykonuje się ręcznie lub za pomocą specjalnej miniaturowej szlifierki.

Przy polerowaniu wewnętrznym musisz wykonać takie prace jak:

  • Oczyścić powierzchnię 
  • Obrobić papierem ściernym powierzchnię
  • Końcowe polerowanie wykonać za pomocą pasty polerskiej do optyki

Zabezpieczenie reflektorów 

Matowe lampy w aucie

Twoja praca dobiegła końca, a lampy odzyskały swój dawny blask i wyglądają prawie jak nowe, a także znacząco poprawy uległ ogólny wygląd samochodu.

Warto więc wypolerowane lampy zabezpieczyć w taki sposób by osiągnięty efekt utrzymywał się na dłużej. W tym celu wystarczy, że pokryjemy je bezbarwnym lakierem, który nie tylko sprawi, że będą one odporne na działanie promieniowania UV, ale ich blask oraz przejrzystość będzie nam towarzyszyć na dłużej.  

Samodzielna polerka, czy zlecenie pracy fachowcom? 

Samodzielna praca przy lampach jest tańsza w porównaniu do tej wykonanej przez wyspecjalizowanego fachowca, ale wymaga trochę czasu. 

Polerka większych rys jest droga i często nie opłacalna więc jeśli mamy się zabierać do takiej pracy to lepiej wymienić takie lampy, gdyż w momencie, gdy ich jakość jest niska ograniczają one nam widoczność szczególnie w nocy, co może mieć swoje odzwierciedlenie podczas kontroli policyjnej, gdyż możemy mieć zabrany dowód rejestracyjny. 

Jeśli już decydujesz się na skorzystanie z profesjonalnych usług polerskich to zwróć uwagę na tak zwane chwyty marketingowe typu tylne lampy w gratisie, gdyż są one bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne i nie wymagają częstej polerki, czy wymiany. 

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Porady J8.pl
Average rating:  
 2 reviews
by bonio on Porady J8.pl

najlepsze sposoby na lampy jakie znalazłem, dziękuję

by kamlis on Porady J8.pl

Ważne jest, aby klosza lamp nie rozgrzać do wysokiej temperatury spowoduje to trwałe uszkodzenie.