Spis treści artykułu
Dropshipping to ciekawe rozwiązanie…
Dropshipping to system bezpośredniej dostawy: wysyłasz towary do klienta nie z własnego magazynu, ale z magazynu dostawcy. Schemat jest następujący: przyciągasz klientów do swojego sklepu internetowego, akceptujesz zamówienie i przekazujesz je dostawcy. Jak powstaje zysk: otrzymujesz różnicę między ceną hurtową płaconą dostawcy a ceną detaliczną ustaloną dla klienta.
Ale każdy rodzaj działalności ma swoje wady, dropshipping nie jest wyjątkiem. To bezstresowy sposób na budowanie udanego biznesu. Model ma pewne zalety, ale istnieje zestaw pewnych trudności i problemów, na które powinieneś być przygotowany. Dobra wiadomość jest taka, że dzięki starannemu planowaniu i rachunkowości większość z tych problemów można rozwiązać. Nie powinny nikogo powstrzymywać przed budowaniem dobrze prosperującego i dochodowego biznesu.
Co to jest dropshipping?
Niewątpliwie dziś wielu słyszało o sprzedaży dropshipping, a ten model wydaje się bardzo dobry do założenia firmy. Rzeczywiście, aby rozpocząć, absolutnie nie trzeba przetrzymywać towarów w swoim magazynie i zawracać sobie głowy dostarczaniem ich do klienta, eskortą gotówki i tak dalej.
Wystarczy mieć stronę internetową sklepu internetowego, a nawet zwykłą stronę docelową i po prostu reklamować produkt w Internecie, włożyć do kieszeni różnicę między ceną hurtową a ceną sprzedaży. Jednak wszystko to jest teoretycznie, prawdziwa praktyka maluje inny obraz. Rozważ model sklepu dropshipping z różnych punktów widzenia, określ główne zalety i wady.
Chociaż słowo „dropshipping” jest już dość ściśle stosowane, to bezpośrednia dostawa od dostawcy do klienta końcowego. Sklep internetowy może sprzedawać towary bez posiadania ich w magazynie i nigdy ich nie dotykając. Innymi słowy, zadaniem sprzedawcy jest reklamowanie towarów i uzyskanie prawdziwego zamówienia, następnie przekazujesz to zamówienie dostawcy, (który działa przez dropshipping), a on wykonuje wszystkie pozostałe procesy. Następnie dostawca odejmuje ci procent transakcji.
Plusy dropshipping
- Nie jest potrzebny kapitał początkowy, co oznacza, że nie ma ryzyka finansowego.
- Opcja 1: Płacisz hurtownikowi, który dostarcza towar, otrzymuje pieniądze od klienta i przekazuje ci% transakcji. Cena detaliczna – hurt
- Opcja 2: Nie płacisz pieniędzy, dajesz zamówienie dostawcy (kontakty z klientami), on dostarcza towary, otrzymuje pieniądze, przekazuje ci prowizję.
- Nie musisz przeciążać domu towarami ani szukać magazynu do jego przechowywania. Do złożenia zamówienia wystarczy komputer z Internetem
- Masz możliwość umieszczenia w sklepie ogromnego asortymentu towarów różnych kategorii, ponieważ nie kupujesz ich z wyprzedzeniem, a jedynie reklamujesz się na swojej stronie internetowej
- Nie będziesz się martwić logistyką towarów, nie musisz sam szukać kurierów ani sam przewozić towarów: firma kurierska zajmuje się całą wysyłką
- Na podstawie umowy firma dostawcy może wysyłać towary w Twoim imieniu, co zwiększy rozpoznawalność Twojego produktu.
Wady dropshippingu
- Na początku współpracy nie zawsze można polegać na dostawcy: terminowość dostawy, jakość produktu lub obiecane opakowanie są wątpliwe.
- Twój klient znajduje się w bazie danych klientów dostawcy. Dostawca może zwabić go na swoją stronę, przyciągając jeszcze niższą ceną.
- Nie możesz dokonać dodatkowej sprzedaży, ponieważ nigdy nie wiesz na pewno, czy dostawca ma ten produkt. Ale jest rozwiązanie: z góry widzisz w witrynie to, co klient chce zamówić. Dowiedz się, co możesz mu zaoferować ze zniżką / promocją i skontaktuj się z dostawcą, aby dowiedzieć się o dostępności produktu.
- Ponieważ nie masz dostępu do produktu, nie możesz opracować USP (unikalna propozycja sprzedaży). Dziś jest to jeden z najważniejszych punktów, ponieważ w warunkach dużej konkurencji konieczne jest ciągłe zwiększanie lojalności klientów. Kiedy klient jest zadowolony, zwykle dzieli się tym z przyjaciółmi, daje rekomendacje, przesyła zdjęcia do sieci społecznościowych. Dzięki dropshipping jest to trudniejsze do osiągnięcia.
- Dropshipping to świetny sposób na zarabianie na początku, inwestując tylko w reklamę. Ale gdy tylko poczujesz stabilność, zacznij pracę z produktem sam. Rozwijaj swoje strategie marketingowe, unikalne oferty i system lojalnościowy. Wtedy sklep internetowy staje się prawdziwą sztuką.
10 najlepszych wskazówek odnośnie dropshipping
- Podczas wyszukiwania dostawców nie jest konieczne wpisywanie dropshipping w polu wyszukiwania. Pomimo faktu, że system jest aktywnie wykorzystywany, nie wszyscy dostawcy piszą o nim na stronie
- Zdarza się nawet, że dostawca nie wie, co działa w tym systemie i nazywa to umową agencyjną.
- Nie jesteś ostatecznym sprzedawcą, ale pośrednikiem, więc wszelkie pytania dotyczące zwrotu lub wymiany powinny być rozstrzygane przez dostawcę, zwykle za Twoim pośrednictwem.
- Kontrola jest dokonywana przez twojego dostawcę lub jego firmę kurierską.
- Eksperci zalecają rozpoczęcie od dropshippingu, ponieważ jest to najłatwiejszy sposób na rozpoczęcie działalności.
- Wcześniej czy później przejdziesz do zakupów i magazynu, ale to nie znaczy, że nie możesz łatwo zarobić, pracując na takim systemie.
- Nie wszyscy dostawcy oferują zawarcie formalnej umowy, jest to również normalne.
- Omów wszystkie szczegóły, które dotyczą Ciebie na pierwszych etapach współpracy, im wyraźniej mówisz wszystko na początku, tym łatwiej będzie pracować
- Często możesz użyć zdjęcia towarów od dostawcy, a to jest bardzo fajne.
- Rozwiązuj problemy, gdy tylko się pojawią i nie panikuj z góry.
Wnioski dotyczące dropshippingu
Dropshipping to bardzo wygodny program biznesowy, jeśli nie masz kapitału początkowego i zaplecza magazynowego. Zawsze możesz poszerzyć swój asortyment, stworzyć rozpoznawalną markę.
Aby wszystko rozwijało się pomyślnie, musisz znaleźć wiarygodnego producenta i opracować dobry schemat współpracy z klientami. Ale taka firma nie ma bardzo wysokich zysków, więc aby osiągnąć naprawdę wysoki dochód, musisz pracować z dużym asortymentem lub z dużą liczbą klientów. I to jest dość trudne.
Czy opłaca się pracować nad dropshipping?
Jeśli jesteś nowy w branży i chcesz zarobić pierwsze pieniądze na sprzedaży towarów, to dobry początek, pod warunkiem, że Twój kapitał początkowy jest bardzo ograniczony. Wiele sklepów internetowych ma trudności ze względu na fakt, że nie mogą stworzyć dobrego i stabilnego popytu na towary, co więcej, czasami tracą pieniądze z powodu braku doświadczenia. Natychmiast dostawca ostrożnie przenosi to ryzyko na ramiona przetargowe, dzieląc z tym niewielką część zysków.
Zarobienie dużych pieniędzy, najprawdopodobniej nie zadziała, ponieważ jesteś tylko narzędziem w całym systemie, a nie pełnoprawnym, samodzielnym sklepem internetowym. Na szczęście, gdy zdobywasz doświadczenie w handlu elektronicznym, możesz powoli odejść od tego schematu i przejść do klasycznej pracy sklepu internetowego, biorąc pod swoje skrzydła główne procesy biznesowe, usuwając w ten sposób dużą liczbę wad związanych z dropshipping.
Chętnie doradzam, pisząc na wszelakie tematy – sport, hobby, wnętrza, praca, rozwój i turystyka. Staram się znaleźć porady na wszystkie problemy.
Submit your review | |
Moim zdaniem zalet jest więcej. Ale jak w każdym biznesie - dopiero jak się tematu liźnie w praktyce to będzie można powiedzieć coś więcej. Pytanie czy to jest dobry czas, aby ryzykować.
Dropshipping ogranicza koszt prowadzenia sklepu, fajna sprawa.